STIGA AUTOCLIP
Uppdragsgivare: Markus Reklambyrå
Slutkund: Stiga
Roll i projekt: 3D-Visualisering, Original
Anpassat för: Print
Briefen
Stiga har mer än 80 års erfarenhet av utveckling av trädgårdsprodukter för konsumentmarknaden, och är kända som en ledande innovatör inom branchen. För lanseringen av sin senaste robotgräsklippare Autoclip 522 tog man hjälp av Markus Reklambyrå för att ta fram marknadsmaterial. Markus tog fram idén om en trädgård som innehåller alla de utmaningar som en robot kan råka ut för.
Lösningen
På uppdrag från reklambyrån modellerade vi en trädgård samt två villor – en för den nordeuropeiska marknaden, och en för den södra dito. Förutsättningar som visar robotens utmaningar placerades ut på ett noggrant sätt för att överensstämma med de respektive texter som beskriver fördelarna hos Autoclip.
Vi på CGI producerade den kompletta 3D-modellen samt artwork i form av robotens slingor. Samtligt material levererades högupplöst och tryckanpassat.